اخبار


عوامل اصلي صدمات كبد

عوامل اصلي صدمات كبد عبارتند از:



1. Sleeping too late and waking up too late are main cause.

1. عامل اصلي خيلي دير خوابيدن و خيلي دير بيدار شدن است.

2. Not urinating in the morning.

ادرار نكردن در صبح

Too much eating.

پرخوري

 

 

4. Skipping breakfast.

ترك صبحانه

5. Consuming too much medication.

مصرف بيش از حد داروها 

6. Consuming too much preservatives, additives, food coloring, and artificial sweetener.

مصرف بيش از حد ‌[مواد غذائي محتوي] نگهدارنده ها، افزودني ها [ي غير طبيعي]، رنگهاي خوراكي، و قندهاي مصنوعي

7... Consuming unhealthy cooking oil.

مصرف روغن هاي پخت و پز ناسالم
As much as possible reduce cooking oil use when frying, which includes even the best cooking oils like olive oil. Do not consume fried foods when you are tired, except if the body is very fit.

تا آنجا كه ممكن است ازاستفاده از روغن هاي پخت و پز جهت سرخ كردن بكاهيد، حتي بهترين روغن ها مثل روغن زيتون. وقتي حال نداريد از مصرف غذاهاي سرخ شده بپرهيزيد اگرچه از اندام متناسبي برخورداريد.

8. Consuming raw (overly done) foods also add to the burden of liver.

8. مصرف غذاهاي نيم پز(فرآوري شده) نيز كاركبد را زياد مي كند.
Veggies should be eaten raw or cooked 3-5 parts. Fried veggies should be finished in one sitting, do not store.

سبزيجات مي بايست خام خورده شوند و در صورت پختن بايست 3-5 نوبت خورده شود.. سبزيجات سرخ شده مي بايست در يك وعده خورده شود، از نگهداري آنها بپرهيزيد.

We should prevent this without necessarily spending more. We just have to adopt a good daily lifestyle and eating habits. Maintaining good eating habits and time condition are very important for our           bodies to absorb and get rid of unnecessary chemicals according to 'schedule.'

اين پيشگيري ها نياز به خرج اضافي ندارد. فقط بايد رابطه مان را با سبك زندگي و رفتارهاي غذائي سالم خوب كنيم. اصلاح رفتار عذائي سالم و شرايط زماني جهت جذب [مواد غذائي] و خلاص شدن از مواد شيميايي غير ضروري برابر برنامه زمانبندي شده براي بدنمان خيلي مهم است .

 


The top five cancer-causing foods are:

پنج عامل اصلي غذائي موثر در سرطان عبارتند از:

1.. Hot Dogs

1.هات داگ (سوسيس)



Because they are high in nitrates, the Cancer Prevention Coalition advises that children eat no more than 12 hot dogs a month. If you can't live without hot dogs, buy those made without sodium nitrate
بخاطر اينكه آنها مقدار زيادي نيترات دارند، ائتلاف پيشگيري از سرطان توصيه كرده كه بچه ها بيشتر از 12 هات داگ (سوسيس) در ماه نخورند. اگه بدون هات داگ (سوسيس) نمي توانيد زندگي كنيد، هات داگ هاي بدون نيترات سديم بخريد. 

2. Processed meats and Bacon

2. گوشتهاي فرآوري شده و بيكن


Also high in the same sodium nitrates found in hot dogs, baconand other processed meats raise the risk of heart disease. The saturated fat in bacon also contributes to cancer.

همانقدر كه نيترات هاي سديم در هات داگها شناسائي شده در بيكن و ساير  گوشتهاي فرآوري شده نيز وجود دارد كه خطر بيماري هاي قلبي را افزايش مي دهد.. همچنين چربي هاي اشباع شده موجود در بيكن منجر به سرطان خواهد شد.

3. Doughnuts

دونات ها (پيراشكي)


Doughnuts are cancer-causing double trouble.. First, they are made with white flour, sugar, and hydrogenated oils, then fried at high temperatures. Doughnuts may be the worst food you can possibly eat to raise your risk of cancer.

دوناتها نيز عامل سرطاني هستند، آنها از آرد سفيد، شكر، روغنهاي هيدروژنه كه در دماي بالا سرخ مي شوند ساخته شده است.  دوناتها ممكن است بدترين غذائي باشد كه ممكن است بخوريد و خطر سرطان را افزايش دهد.

4. French fries

4. سيب زميني سرخ كرده 



Like doughnuts, French fries are made with hydrogenated oils and then fried at high temperatures. They also contain cancer- causing acryl amides which occur during the frying process. They should be called cancer fries, not French fries.

مانند دوناتها، سيب زميني سرخ كرده نيز بوسيله روغنهاي هيدروژنه اي و در دماي بالا تهيه مي شود. همچنين حاوي آكريل آميدهايي هستند كه در خلال فرآيند سرخ شدن تشكيل شده است. آنها نيز بايد سرطان سرخ كرده  ناميده شود، نه سيب زميني سرخ كرده. 

5. Chips, crackers, and cookies

چيپس ها، بيسكوئيت هاي كراكر، و كلوچه ها

       

Even the ones whose labels claim to be free of trans-fats generally contain small amounts of trans-fats.

حتي آنهايي كه روي پاكتشان نوشته شده بدون چربي هاي ترانس عموما حاوي اندكي چربي هاي ترانس هستند.


 

 

BRAIN DAMAGING HABITS

 رفتارهاي مخرب مغز:




1. No Breakfast

1.نخوردن صبحانه
People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration

 كساني كه صبحانه نمي خورند قند خونشان به سطح پائينتري افت مي كند.. اين امر باعث تامين نامناسب مواد غذائي براي مغز و در نتيجه افت فعاليت مغزي مي شود.


Overeating

2. پرخوري
It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power

اين امر باعث تصلب شرائين (سختي ديواره رگهاي) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهني مي شود.

 

Smoking

3- دخانيات
It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease.

اين امر باعث كوچك شدن چند برابري مغز و منجر به آلزايمر مي شود.

 

4. استفاده زياد قند و شكر
Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development.

استفاده زياد قند و شكر جذب پروتئين و مواد غذائي را متوقف مي كند  و منجر به سوء تغذيه و احتمالا اختلال در رشد مغزي خواهد شد

5. Air Pollution

5. آلودگي هوا 
The brain is the largest oxygen consumer in our  body. Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency..

مغز بزرگترين مصرف كننده اكسيژن در بدن ماست.. دميدن هواي آلوده باعث كاهش اكسيژن تاميني مغز شده و منجر به كاهش كارآيي مغز مي شود.

6 . Sleep Deprivation

6. كمبود خواب
Sleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells..

خواب به مغزمان اجازه استراحت مي دهد. دوره طولاني كاهش خواب منجر به شتاب گيري مرگ سلولهاي مغزي خواهد شد. 

7. Head covered while sleeping

7. پوشاندن سر به هنگام خواب
Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects.

خوابيدن با سر پوشيده باعث افزايش تجمع دي اكسيد كربن و كاهش تجمع اكسيژن شده و منجر به تأثيرات مخرب مغزي خواهد شد.

8. Working your brain during illness

8.كار كشيدن از مغزتان در هنگام بيماري
Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain.

كار سخت يا مطالعه در زمان بيماري ممكن است منجر به كاهش كارآئي مغز و در نتيجه صدمه مغزي شود

9. Lacking in stimulating thoughts

9.كاهش افكار مثبت 
Thinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage.

فكر كردن بهترين راه براي تمرين دادن به مغزمان است. كاهش افكار مثبت مغزي ممكن است باعث كوچك شدن مغز شود. 

10. Talking Rarely

10. كم حرفي
Intellectual conversations will promote the efficiency of the brain

مكالمات انتزاعي منجر به رشد كارآئي مغز خواهد شد